Ännu än Håkan-loser

Okej såhär: Jag har försökt, speciellt på sistonde, att inte vara så dömande och hålla ett öppet sinne gentemot saker och verkligen försöka ta in att alla inte kan tycka som jag. Men sen jag hörde "Hästpojken" på radio första gången fick jag lust att bli en insändar-tant som klagar på dagens skräniga musik. Det här med Håkan Hellström t ex, jag har jävligt svårt för Håkan, för han känns typ som en 30årig 13åring som ska vara lite pojkigt busig på ett jävligt irriterande sätt, men visst, jag fattar ändå appealen, det är svensk nostalgi och även om han inte har någon röst att tala om, så sjunger han utav bara helvete, men jag kan ändå inte förlåta honom för den uppsjö av falsksjungande loser-band som tror att det är okej att tortera folks trumhinnor med sin pubertala musik trots att dom är typ 35+ typ hästpojken med "Shane MacGowan"

[verse 1]
Jag vaknar och känner mig trött
och till och med lite full
Så jag tar mig för pannan
och visst var det så att nån annan har gjort det här förr

[ref]
Shane Macgowan (Shane Macgowan)
Shane Macgowan (Shane Macgowan)
Shane Macgowan (Shane Macgowan)
Shane Macgowan (Shane Macgowan)

[verse 2]
Och visst tror jag att du har
nog fattat vad det handlar om
och vad som inte är dåligt
och Pogues kunde aldrig förstå det ni delade på

[ref]
Shane Macgowan (Shane Macgowan)
Shane Macgowan (Shane Macgowan)
Shane Macgowan (Shane Macgowan)
Shane Macgowan (Shane Macgowan)

[stick]
För du var full på Liseberg
Och du hade knarkat i Flemingsberg
Jag vet att ditt ben inte funkar mer
Men jag tänker på dig

(return "verse 1")

Nån som inte var dålig

[ref]
Shane Macgowan (Shane Macgowan)
Shane Macgowan (Shane Macgowan)
Shane Macgowan (Shane Macgowan)
Shane Macgowan (Shane Macgowan)
Shane!

Aaah...

[stick x2]

Aoohhoh...

Alltså, VARFÖR? Jag vet inte varför jag stör mig så fruktansvärt mycket på den här låten, men jag gör verkligen det, jag blir arg på riktigt när den kommer på radio. Att dom uttalar Shane MacGowan som "Shäjn Mack-gavvan" gör det ju inte bättre precis.

Kommentarer
Postat av: Jöns

Alltså Lydia... Har du tänkt på att "Det här med Håkan..." fram till låt-texten är en enda mening? Högst förvirrande!

2008-09-16 @ 21:44:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0