update

om det är någonstans i sverige jag skulle vilja bo om jag inte bodde i stockholm eller någon av våra andra mesiga 'stor'städer, så är det ju (såklart!) skåne. Lydia konstaterade att jag kanske har mer av min mor i mig än vad jag vill påskina. Jag njuter som en katt av att springa i gräset och höra fågerkvitter, doppa fötterna i den kalla ån eller promenera på den svala, tomma marken i skuggan av höga bokar. Fågelkvittor och syrsor, råmande kor och åskmuller. Andas in salt havslukt och doften av varma blommor. Det är skånes östkust, och det är sommar koncentrerat under en vecka per år för mig. ingen jiddrig gles tallskog och skrumpna blåbär. Detta är hallon och smultron som växer vilt och får och hästar som springer över milsvida fält med en och annan åldrig ek på en kulle, inga jävla myggträsk och kalhyggen och energiskogar.

jag övningskörde i år som vanligt och det gick lika illa som förväntat. Då jag återigen varit tvungen att länge gå igenom hur man ens startar bilen kanske det var lite morskt att 20 minuter senare ge sig på att försöka parkera.... mats var tvungen att hänga sig efter handbromsen då jag med kalasfart var 10 cm från att köra in i ett träd. killarna som satt i baksätet skruvade nervöst på sig under nästa övningsfärd, varför de hade velat följa med är en gåta, men jag antar att de ville jävlas genom att psyka mig. det fick de äta upp eftersom då jag styrde in på en väg där det stod aggressiva skyltar längs med vägkanten "varning, beträd ej skogen, livsfarligt, oexploderad ammunition nergrävd" alltså var platsen full med minor och jag hade kungligt roligt med att börja slira och gira medan de andra vart ganska nervösa.

just nu lever jag lugna livet med slentrianmässigt jobbsök och ensamboende på krukmakargatan i en möblerad etta. Det som kommer först för tillfället är hänget med kompisar samt en viss man. jag bara önskar att det kunde hända nåt spännande!

och jusste, det som jag egentligen ville säga med det här inlägget, var att tipsa om sommarens hittills bästa låt.
the embassy - state'08, lyssna här,

.....kanske med undantag för den här låten:



lev väl!
majken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0