Halvårslöfte

Fett smart idé, nyårslöften håller man aldrig, det är för mycket press och med stundande januaridepression orkar man fan inte hålla några löften, så f o m 31 juni ska jag ha min halvårslöften vilka är följande:

1. Inte döma folk så hårt, jag må vara perfekt själv, men man kan ju inte förvänta sig att alla ska vara det
2. Vara positiv, öppen, optimistisk och harmonisk, en 180° U-sväng på personligheten alltså
3. Tänka "det ordnar sig" istället för "det skiter sig"
4. Hitta nya vänner fort som fan eftersom ingen av mina nuvarande kommer stå ut med mitt nya skenheliga jag.

p.s Eftersom jag inte behöver leva efter nummer 3 förrän om en månad kan jag rapportera att det skiter sig med tentan, jag har stirrat på på ett tabula rasa i en timme, fikat i en timme och nu, efter ca fem timmar där jag mer eller mindre varit framför datorn producerat knappa 2 sidor med goddag yxskaft-slutsatser som kommer följas av 6 sidor rena referenser från kurslitteraturen som jag ännu inte läst. Hepp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0