Who's there for you when you're cold and alone? - tai ni po ni!

så sitter man här igen.... risig, kaxig, full och förjävlig. jag har varit på ytterligare en mottagning där vinet och sällskapet flödat, nämligen min vän karins. det som slog mig ikväll var att varje gäng har verkligen sin egen humorjargong och sitt eget sätt att vara mot varandra. det vore kul att se, med nya ögon, hur tainiponisarna beter sig. är vi dryga? keffa? roliga? underbara? det får man aldrig veta. för en annan sak har jag lärt mig. folk är inte uppriktiga till hundra procent. det vore så kul om de var det. kanske även roligt, men också skönt.

jag har också tänkt på en annan grej... hur vi (i alla fall jag) hela tiden tänker tankar som: "jag kanske borde bete mig lite mer snällt och mystiskt/ helt apropå och rakt fram/ vänt och ödmjukt/ vad som helst", men idag tänkte jag att vafan, man måste acceptera sig själv för den man är. så från och med idag ska jag sluta tänka förändramigtankar och börja tänka framhävadetjaghartankar, för det mår jag mycket bättre av.

klart slut!
maj

Kommentarer
Postat av: cillzor

ni tainiponisar låter brutala och ironiska och tar gärna i så ni spricker och betonar alltid vissa stavelser i ord, men man hör ändå att ni har mycket värme i hjärtana

2008-06-06 @ 13:18:17
Postat av: maja

ja det mejkar ju sens... tack cillis!

2008-06-12 @ 10:56:52
URL: http://tainiponi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0